ELST- Twee weken geleden is het diepste punt bij de onderdoorgang bereikt. De waterkelder is helemaal uitgegraven en de bekisting en wapening zijn aangebracht. Deze wapening zorgt ervoor dat de vloer ‘sterk’ wordt. Vandaag gaat de vloer van de waterkelder gestort worden. Nadat het beton gestort is wordt de vloer afgewerkt, zodat deze mooi glad wordt. Dit noemen we ook wel het ‘vlinderen’ van de vloer.
Deze werkzaamheden kan overlast veroorzaken van een licht brommend geluid. Ook is er meer vrachtverkeer rondom de spoortunnel.
Vanaf 7.00 uur meer overlast
Spoorkruisingen Elst informeert dat zij aanstaande vrijdag ook buiten de vaste werktijden om moeten doorwerken. Om de keldervloer te kunnen storten en afwerken moeten dde werkzaamheden aaneengesloten uitgevoerd moeten worden. Dit betekent dat zij vanaf ‘s ochtends 7.00 uur tot en met in de nacht werkzaamheden uitvoeren en je hiervan hinder kunt ondervinden.
Spoorkruisingen Elst doen hun best de hinder zoveel mogelijk te beperken, maar veel verschillende factoren zijn van invloed op de duur van deze werkzaamheden van het ‘vlinderen’ en een tijd waarop het klaar is is vooraf moeilijk te bepalen. De ervaring leert bovendien dat het vlinderen een brommend geluid met zich mee kan brengen en daarnaast zal de verlichting aanblijven gedurende de werkzaamheden. Dat betekent dat er meer overlast kan zijn omdat deze in de avond en nacht plaats zal vinden.
De betonwagens bereiken het werkterrein op de Rijksweg-Noord vanaf de Elst-zijde. Dit zorgt voor extra transporten tussen 7.00 en 16.00 uur op de Rijksweg-Noord tussen het kruispunt Griegstraat-Dauw en het spoor.
Bron: Spoorkruisingen Elst