Tips om jouw lichaam te ondersteunen na de feestdagen

Foto: RitaE via Pixabay

Partnercontent – De decembermaand staat altijd in het teken van gezelligheid, lekker eten en waarschijnlijk ook de nodige drankjes. Januari is dan ook de maand waarin de meeste weer even terug willen naar de basis, gezond leven en het lichaam de nodige rust geven.

Door Claire Leeuw

Ik geef je graag wat tips hoe jij jouw lichaam kan ondersteunen en detoxen zonder aan ellendige sapkuurtjes te gaan of een strak dieet te volgen. We zijn immers niet op de wereld gezet om onze calorieën te tellen.

Voeg meer kleur toe op je bord! 

Probeer de regenboog te eten aan groente en fruit. Maak bijvoorbeeld een grote pan soep of een vegetarische curry. Mijn favoriet is pompoensoep met wortel of courgette soep met broccoli. Maak elke week een andere kleur soep voor bij de lunch en eet daar lekker 2 speltcrackers bij met avocado, een gekookt eitje en kiemgroente (broccolikiemen, alfalfa, radijskiem, gewoon te koop in de supermarkt) Zo heb je een voedzame lunch dat weinig tijd kost.

Praktisch mealpreppen 

Vind je het lastig om elke dag een gezonde maaltijd op tafel te zetten? Doe dan aan praktisch mealpreppen en kook een paar dagen vooruit. Voorbeeld: bak op een vrije dag 2 bananenbroden en vries deze in plakjes in of grill op één avond veel verschillende groentes zoals courgette, bietjes, paprika, wortel, aubergine en bewaar deze in plastic vrije bakjes. Zo heb je wat extra groente voor handen bij je lunch of diner.

Drink voldoende water met keltisch zeezout 

De rekentool die toepas is 30ml water per KG lichaamsgewicht dat je weegt plus wat keltisch zeezout. Waarom Keltisch zeezout? Dit zout is het meest natriumarme zout dat er bestaat plus het bevat ook nog eens ruim 82 mineralen! Naast het feit dat het super gezond is heeft het zout in je water ook het effect dat je minder vaak naar de w.c. moet omdat het beter wordt opgenomen in je lichaam.

Een kuurtje N-Acetyl-L-Cysteïne

Ondersteun je lichaam met een kuurtje N-Acetyl-L-Cysteïne.N-acetyl-L-cysteïne, afgekort NAC, is een zwavelhoudende aminozuur wat de sterkste antioxidant is en die vol aan de slag gaat om de vrije radicalen op te pakken in je lichaam! Deze antioxidant beschermt daardoor onze organen en weefsels tegen vrije radicalen.

Vrije radicalen heb je altijd in je lichaam en sommige hebben we hard nodig om virussen tegen te gaan alleen wanneer je last hebt van veel vrije radicalen in je lichaam kan dit zorgen voor oxidatieve stress. Zo kunnen lichamelijke ongemakken en ziektes ontstaan. Cellen raken dus beschadigd waardoor ze hun werk niet meer goed kunnen doen. Eigenlijk wil je zo min mogelijk vrije radicalen in je bloed hebben zitten zodat je minder vatbaar bent voor ziektes. Wanneer je langere periode voeding eet wat minder optimaal is voor je lichaam (denk aan veel brood, kerststol, gebakjes etc) en alcohol drinkt dan kan je lichaam baat hebben bij extra ondersteuning om de boel op te ruimen.

lichaamNiet te streng

Wees niet te streng voor jezelf: ook in januari mag je best nog genieten van lekker eten en probeer dan ook niet meteen 100% super gezond te gaan eten. Door te veel druk op jezelf te leggen veroorzaak je onnodige stress en stress zorgt er weer voor dat je een gezonde leefstijl niet kunt volhouden. Begin dus met kleine stapjes en verbeter je voedingspatroon elke dag met 1%. Zo heb je na 90 dagen toch 90% verbetering te pakken!

Kom je er zelf niet uit en wil je graag hulp dan kan ik je uiteraard verder op weg helpen. Neem een kijkje op mijn website en stuur mij gerust een berichtje.

Lees ook: Na de vakantie weer lekker en gezond in je vel?

vakantie, Orthomoleclaire

♦♦♦

Adverteren op Overbetuwe.nieuws.nl ? Onze bezoekersaantallen blijven stijgen, wat onder andere goed is voor de zichtbaarheid van onze adverteerders.

Wij denken graag met je mee om de reclame-euro zo optimaal mogelijk te besteden. Door lokaal te adverteren op Overbetuwe Nieuws tegen een concurrerende prijs! Neem contact op met Leo Christiaens via de telefoon: 06-11087527 of via de mail: [email protected]. De redactie is te bereiken via [email protected].

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden

Cookieinstellingen